13 d’abril del 2009

la Quar

Dilluns de Pasqua és una data marcada en el meu calendari ciclista com a inamovible. Des de fa molt temps (jo ho recordo des de sempre) es celebra l'aplec de Pasqua al santuari de la Quar.
Com cada any, un munt de gent s'acosta a la penya que s'alça per sobre del monestir de la Portella, caminant, amb bici, amb cotxe o amb qualsevol mitjà de transport ven bé no sé perquè, suposo que per tradició.

El cas és que aquest any hem pujat només tres valents amb bici, seguint el també ja clàssic camí que remunta la riera de la Portella per després fer l'atac final amb una última escalada (gairebé literalment) pel Coll de Gavatx.

El matí es presentava molt espès, amb molta boira i humitat. La riera baixava ufanosa, es noten els deies de pluja. Fins al trencall de Mascaró, el camí estava amb molt bones condicions, bassals sí, però sense molestar. A partir d'aquest punt però, ha començat a aparèixer el fang. És un fang dels que s'enganxen (no l'he pas descobert avui!) que feia que el recorregut es fes més dur. La grimpada final pel mig de bosc també ha estat bé, les arrels i pedres molles feien que s'hagués d'intensificar més els sentits si no en volies sortir malparat.

Al final, cap a les onze hem fet el cim. Allà a mil metres d'alçada intentàvem endevinar el relleu que la boira ens amagava. Poc després s'ha anat fonent de les parts més altes, i hem pogut veure els cims nevats del Prepirineu i tota la vall de la Portella.

De tornada, també hem seguit amb la rutina: des de la Creu de Jovell, hem enfilat el GR cap a Coll Tinyós, d'on hem continuat baixant cap a Sant Maurici. Ara només quedava enfilar-nos un xic fins la carena i baixar per la trialera de l'Ocata, per cert inundada en molts trams, fins a les Cinc Alzines i el Campament d'Olvan.

Tot i que aquest any hem pujat pocs ciclistes ha estat com sempre una bona sortida, on tot i fer relativament pocs quilòmetres (al final me n'ha sortit 37) quedes ven servit.
Ja ha passat la setmana de Pasqua i sembla que l'he prou aprofitat, ara toca tornar a la rutina laboral però el dia ja es va allargant...